Tampodruk

Metoda tampodruku polega na nałożeniu trwałej farby drukarskiej za pomocą miękkiego, gładkiego stempla zwanego tamponem na znakowany artykuł reklamowy. Oprócz farby i tamponu potrzebna jest także specjalna maszyna tzw. tamponiarka i matryca, czyli metalowa płytka z wyrytym lub wytrawionym wzorem.

Sitodruk

Technika sitodruku ma bardzo długą historię, wywodzi się z tzw. malowania szablonowego, znanego już  w czasach starożytnych. W metodzie tej kluczowym urządzeniem jest sito. Część oczek w sicie jest zasklepiona, natomiast wolne oczka tworzą matrycę. Podczas drukowania gęsta, mazista farba jest rozprowadzana na całej powierzchni siatki za pomocą rakla. Przeciska się ona jednak tylko przez wolne oczka bezpośrednio na znakowany artykuł reklamowy. W ten właśnie sposób powstaje efektowny nadruk reklamowy. 

Termotransfer

Termotransfer to technika znakowania, która polega na termicznym wgrzaniu logotypu w dany materiał.Na początku na specjalnym papierze transferowym zostaje przygotowywany logotyp, który później jest przenoszony na powierzchnię, która jest przeznaczona do nadruku, przy użyciu prasy termicznej wytwarzającej wysoką temperaturę - około 150 °C.

Grawerowanie laserowe

Grawerowanie laserowe jest metodą znakowania wykorzystującą wiązkę laserową, która jest sterowana komputerowo. Wiązka promieni laserowych bardzo precyzyjnie usuwa materiał z powierzchni grawerowanego przedmiotu, a urządzenie pozwala na wykonanie graweru na takich materiałach jak: metal, drewno, szkło, skóra, karton, tworzywa sztuczne, laminaty grawerskie i guma stemplarska.

Haft komputerowy

Haft jest jedną z najstarszych metod zdobienia przedmiotów. Następcą ręcznego haftu jest obecnie haft komputerowy, który jest dzisiaj powszechnie stosowany do znakowania upominkówreklamowych.

 

Tłoczenie

Tłoczenie to technika znakowania, która polega na przeniesieniu wybranego wzoru z matrycy na produkt   z udziałem wysokiego ciśnienia i temperatury. Tłoczenie wykonywane jest na różnego rodzaju materiałach skórzanych, albo skóropodobnych, oraz na tekturze i tworzywach. Tłoczenie można wykonywać na sucho poprzez odbijanie jedynie samej matrycy w materiale lub za pomocą folii tzw. "color stamping", najczęściej w kolorze złotym lub srebrnym.

Etykiety

Jedną z możliwości wykorzystania technologii znakowania laserowego jest wykonywanie różnego rodzaju etykiet. Etykietę (plakietkę) wykonujemy na laminacie grawerskim samoprzylepnym za pomocą graweru laserowego CO2. Metoda ta sprawdza się, kiedy inne techniki znakowania nie radzą sobie z różnych względów. Etykietę można umieścić np. na opakowaniu produktu.

Doming

Doming, czyli naklejka żywiczna, to technologia znakowania, która pozwala na uzyskanie efektu prawie trójwymiarowego obrazu. Polega ona na nałożeniu na kolorowy wydruk cyfrowy warstwy żywicy poliuretanowej, która nadaje wyrazistości koloru i głębi obrazu. Warstwa żywicy ma także funkcje ochronne, czyli logo zachowuje swoją barwę i jest odporne na uszkodzenia. Efekt końcowy jest bardzo estetyczny i efektowny.

Sublimacja

Technologia znakowania artykułów reklamowych stosowana głównie przy nadrukach na tekstyliach np. czapki, koszulki itp. Dany logotyp bądź inskrypcję należy najpierw wydrukować na specjalnym nośniku przy użyciu odpowiednich tuszy sublimacyjnych, a następnie przenieść go na powierzchnię przedmiotu za pomocą specjalnej prasy. W ten sposób naniesione logo jest trwałe i odporne na pranie i czynniki chemiczne. Metodą sublimacji znakujemy na jasnych powierzchniach.